Ces’t la vie!

Godmorgon tisdag…

Just nu är det j-ligt motigt för min del. Min kropp vill inte alls. Bara bråkar med mig hela tiden. Är det inte det ena så är det det andra. I helgen fick jag, som jag skrivit UVI igen och igår var jag på VC för att prata med läkaren om det. Jag fick en annan, starkare medicin som jag ska ta i fem dagar. Dock kunde jag inte börja med den igår eftersom jag redan tagit Furadantin på morgonen. Den har jag dock slutat med nu medan jag tar Levofloxacin. Så jag började med det senare nu imorse. Vilket innebär att jag fortfarande har känningar från UVI. Och hela natten har jag haft djävulskt ont i ena sidan av ryggslutet och höften så jag kan knappt klarat att vända mig i sängen, än mindre resa mig nu på morgonen. Knappast ens sitta eller gå. Ja det är skit med di gamle. I varje fall med mig. Just nu. Nog om mitt gnällande nu. Jag är glad att jag lever och andas.
Ces’t la vie!!

Det blir nog inte mycket mer skrivet idag för jag har tyvärr inte orken till det men det blir ett Mindfulness tips.

Ta semester från GÖRA-läget…

GÖRA-läget är bra – då blir saker gjorda. Men vi behöver dock inte vara i GÖRA-läget hela tiden.
Att ta en paus innebär att skifta från att GÖRA till att VARA en liten stund.
När vi är i VARA-läget ska vi helt enkelt bara vara Här och Nu just i ögonblicket, fullt närvarande, avslappnade men alerta.
Att bara sitta tyst en stund och känna efter hur du känner dig i kroppen och i sinnet. Bara vara och inte behöva göra någonting.
Se vad du upptäcker.

Var rädd om dig  /Lene


2 svar till ”Ces’t la vie!”

  1. […] Igår var jag med på ett pass Mindful qigong. MFC (MindFulnessCenter) har börjat med att erbjuda gratis Mindful qigong och jag hakar på det och testar. Jag klarade inte vara med på hela passet men jag gjorde så gott jag kunde, så länge jag orkade. Det var befriande och jag kommer nog fortsätta med Mindful qigong så gott jag kan. Det finns pass på YouTube. Du kan googla på antingen qigong eller Mindful qigong så får du upp olika pass. Om du vill testa menar jag. Extra läsning! Ces’t la vie! […]

  2. […] Såsen gjordes denna gången av creme fraiche, riven parmesan och kryddor (lite salt, rostad vitlökspulver och nymalen svartpeppar). När vi gjort såsen innan så  hade vi i  fetaost istället för parmesan. Dessvärre hade vi ingen fetaost hemma så vi tog vad vi hade. Det blev supergott ändå. Idag blir det rester från igår och från helgen. Extra läsning! Ces’t la vie! […]

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *