
God förmiddag…
Det är onsdag förmiddag och jag har nästan precis kommit hem efter att jag varit hos gyn och tagit ett blodprov för leverprover.
De tabletter jag tar (Veoza) mot klimakteriebesvär måste man gå och ta leverprov med jämna mellanrum. Nu var det dags.
En varm dag…
Det kommer bli en varm dag idag också. Solen skiner från en inte helt klar himmel, men hon är framme och det räcker för mig. Det är just nu 24 grader och det är vad det ska bli under dagen idag, 24 grader. Extra läsning! Fint ska det va!
Jag vaknade med huvudvärk, men den har lagt sig på en bättre nivå nu vilket jag är tacksam för. När jag gick upp mådde jag väldigt illa också förutom min vanliga höga smärta och trötthet. Illamåendet börjar lägga sig lite nu.
Jag tog en nektarin innan det var dags att bege mig till gyn. Och nu har jag ätit lite kvarg med müsli. Får se om det hjälper. Det kan ju också vara lite vätskebrist så jag får väl dricka mer vatten. Normalt sett brukar jag dricka upp mot 2L vatten men jag tror inte jag gjorde det igår. Så jag får dricka ett glas varje gång jag går upp tänker jag.
Idag…
Jag vet inte alls vad jag ska äta idag. Jörgen tar rester med sig och det är inga fler rester i kylen som jag kan ta, så jag får nog fixa något känner jag. Jag får kanske ta fram färsbiffar från frysen så jag kan värma och ha en sallad till. Nåja, det löser sig.
I eftermiddag ska Jörgen köra mig till huset för jag ska hämta Leah och vara hos tjejerna tills föräldrarna kommer hem. Då kör Ellinore mig hem. När jag kommer hem ska jag bara slänga mig i soffan och ta det lugnt. Det känns som ett bra drag.
Må väl /Lene


Lämna ett svar